Desatero budoucího školáčka
Desatero budoucího školáčka
Pohyb
- Umím házet a chytat míč, běhat a skákat. Dovedu se obléci a uklidit své hračky. Umím správně stolovat, používat kapesník a toaletu
Samostatnost
- Už umím být občas bez rodičů. Dovedu říci, co si myslím, s čím souhlasím a nesouhlasím a dodržuji dohodnutá pravidla
Jazyk a řeč
- Už umím vyslovovat hlásky, rozumím většině slov, dovedu vyprávět a povídat si. Napíšu hůlkovým písmem své jméno.
Manipulace
- Už umím pracovat se stavebnicemi, kreslit, stříhat a malovat. Dovedu správně držet tužku a znám základní geometrické tvary. Vím, kde je vpravo a vlevo.
Vnímání
- Už umím rozeznat barvy, tvary a velikosti věcí. Dovedu slabikovat, znám základní dopravní značky a dovedu správně reagovat na zvukové a světelné signály.
Myšlení
- Už umím počítat na prstech, srovnávám předměty podle počtu, tvaru a velikosti. Dovedu se orientovat a umím řešit jednoduché hádanky a příklady.
Paměť
- Zapamatuji si, co jsem viděl a slyšel a dokážu o tom vyprávět. Pamatuji si říkadla a písničky. Dokážu se soustředit na úkoly a dokončit je.
Pravidla
- Už umím pozdravit, poděkovat a omluvit se. Dokážu se dohodnout s kamarádem a podělit se o hračky. Pomáhám mladším dětem.
Tvořivost
- Znám pohádky, písničky a říkadla. Účastním se různých akcí a dovedu říci, co mě zaujalo. Dokážu si hrát na školu, na rodinu, na cestování...
Znalosti
- Už se orientuji ve svém okolí a vím, jak se mám chovat. Poznám řadu věcí, osob, rostlin a zvířat, vím již hodně o svém městě i zemi, naší planetě a vesmíru.